تبلیغات
ساعت النگویی ESS - مقاله در مورد تکنولوژی چراغ های جلو خودرو
دوشنبه 25 آبان 1394  10:39 ق.ظ    ویرایش: - -

مقاله در مورد تکنولوژی چراغ های جلو خودرو

موضوع :

مقاله تکنولوژی چراغ های جلو خودرو

( فایل word  و پاورپوینت قابل ویرایش ppt )

مقدمه

 دارد اینست که بایستی طبق شرایط آب و هوایی و شرایط جاده ای و همچنین انتظاراتی را که یک راننده از چراغ جلو دارد براورده سازد.

مدل های مختلفی که در سال های متمادی ارائه شده است به این صورت است که مدل های امروزه قابلیت تنظیم مکانیکی نورهای بالا با استفاده از زاویه فرمان چراغ های جلو می باشد که این مدل در خودروهای امروزی وجود دارد.

چراغ های هالوژن

اولین لامپ های مورد استفاده در خودروها ، لامپ های تنگستنی معمولی بودند. تنگستن بالاترین نقطه ذوب را در میان فلزات دارد و در دمای c 34100 ذوب می شود. بر اثر عبور جریان الکتریکی رشته تنگستنی گرم شده و از خود نور زردی منتشر می کند. بعد ها درون این لامپ ها را از گاز ید پرکردند. این عمل مقاومت رشته تنگستنی را افزایش داد و در نتیجه نور لامپ را سفید تر کرد. ید یکی از چهار عنصر گروه ۷ اصلی جدول تناوبی می باشد که معروف به هالوژن هستند (فلوئور، کلر، برم و ید)، به همین دلیل این لامپ ها به لامپ های هالوژنی معروف شدند.

چراغ های گازی Xenon

برای ایجاد روشنایی بیشتر و نیز قابلیت طراحی بهتر در جلوی خودروهای جدید لامپ های تخلیه گازی (زنون) ابداع شدند. درون حباب این چراغ ها حاوی مخلوطی از جیوه، نمک فلزات مختلف و گاز زنون تحت فشار می باشد. برای راه اندازی در ابتدا یک جرقه قوی بین الکترودها ایجاد می شود. این عمل سبب یونیزه شدن گاز زنون می شود. گاز در اثر این عمل درخشان می شود. با گذشت زمان جریان بین الکترودها بیشتر شده و باعث تبخیر جیوه و نمک های فلزی می شود. جیوه نور را افزایش داده و نمک ها بر طیف نور اثر می گذارند. مقدار جریان بوسیله یک سیستم محدود کننده کنترل می شود تا عمر لامپ محدود نشود.

واحد کنترل الکترونیک

واحد کنترل الکترونیک به جهت مشتعل کردن، عملکرد و مونیتور چراغ های گازی بکار می رود. این واحد شامل واحد جرقه زدن و واحد مرکزی کنترل کننده ( ECU) می باشد.
واحد اولیه، ولتاژ بالای موردنیاز جهت ایجاد اشتعال و جرقه در لامپ را بر عهده داشته و واحد ثانویه وظیفه کنترل جریان در فاز گرم شدن و همچنین جریان ۳۵ وات را در فاز عملکرد بعهده دارد.لحظاتی پس از ایجاد جرقه و اشتعال در داخل لامپ، جریان افزوده شده در داخل لامپ به جهت دستیابی به قدرت کامل روشنایی در مدت زمان بسیار کم، جاری می شود.
در صورت افت ولتاژ شدید در شبکه ولتاژ خودرو، در صورت خاموش شدن لامپها، این سیستم بطور اتوماتیک، دوباره عمل جرقه را در داخل لامپها انجام خواهد داد.
در صورت خرابی سیستم (بطور مثال آسیب دیدن لامپ)، واحد کنترل الکترونیک، جریان برق به سمت لامپها را قطع کرده و در مقابل خطرات موجود مانند شوک الکتریکی محافظت می کند.


مقایسه شعاع دید چراغ های هالوژنی و زنون

     

   


نظرات()  
manicure
یکشنبه 20 فروردین 1396 07:13 ق.ظ
I was able to find good info from your blog articles.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر

ساعت النگویی ESS

خرید ساعت النگویی ESS